Hej!

Jag är en sjuttonårig tjej som har haft vestibulit i ungefär åtta månader, men blev diagnosticerad för kanske fem sex veckor sen. I den här bloggen kommer jag skriva om man sjukdom men också om mitt privatliv, jag känner att jag måste ha någonstans att avreagera mig när allt är åt fel men ändå rätt som de är nu.. Måste få tillbaka min positiva inställning som jag hade förut för att kunna bli av med skiten:)

Vestibulit är en mycket individuell sjukdom, men i korthet kan man kanske säga att de innebär att man har ont vid penetration (vid sex eller tampong till exempel), är överkänslig på vissa punkter, till att man inte kan cykla, sitta, ha tajta byxor, kissa osv..... hela ens liv påverkas väldigt mycket.
Jag har tur och är glad att jag har så pass lätt vestibulit att min vardag inte skadas förutom att jag mår dåligt psykiskt av det, men jag är livrädd att den ska utvecklas och vet inte vad jag ska göra för att förhindra det. Jag kan knappt ha sex, men jag har det inte heller nu men kan ändå inte sluta tänka på de. Såhär på våren vill man ju så gärna ha någon att tycka om men sen min före detta pojkvän och jag bröt har det varit mycket lite kärlek vilket saknas! Håller ni inte med?

Nu måste jag begrava mig i skolböcker, puss!

Kommentarer
Postat av: Vestibulit

Såg ditt inlägg och nu din blogg! Tror det är jättebra att man skriver av sig lite, samt att man får lite input från andra. Tips och trix som gyn/barnsköterskor/läkare inte kan då de själva inte varit "utsatta" för vestibulit.

Lycka till med läkningen!

2009-05-12 @ 16:31:08
URL: http://vestibulit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0